قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

خیابان‌های مشهد، میزبان اکران هوشمند تصاویر شهدا در دهه فجر | مشهدالرضا (ع) شهر ۸۰۰۰ شهید مجاهد

  • کد خبر: ۲۰۹۳۹۶
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
خیابان‌های مشهد، میزبان اکران هوشمند تصاویر شهدا در دهه فجر | مشهدالرضا (ع) شهر ۸۰۰۰ شهید مجاهد
شهردار مشهدمقدس در نشست هم‌اندیشی با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: اکنون این فرصت فراهم است تا ذیل هر بنر شهری از تصویر یک شهید، برای دسترسی بهتر، کیوآر کد مربوط به آن نیز درج شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هم‌اندیشی محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهدمقدس با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ظهر امروز با حضور شهرداران مناطق دوازده‌گانه برگزار شد.

رونمایی از یادمان مجازی ایثارنامه و هم‌اندیشی در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی شهرداران مناطق از جمله محور‌های این نشست بود. این یادمان مجموعه‌ای شامل پنج هزار صفحه متن کتاب الکترونیکی، ۸۷ ساعت کتاب صوتی و ۲۱۶ طرح‌نگاره گرافیکی است که علاقه‌مندان با اسکن کیوآرکد آن در زیر پوستر‌های اکران شهری از تصاویر شهدا می‌توانند به اسناد جدید و جذابی از این شهدا دسترسی پیدا کنند.

برگزاری ۵۰۰ یادواره شهدا در زیرساخت‌های شهرداری

شهردار مشهدمقدس در این مراسم با اشاره به برخی مطالبات مدیرکل بنیاد شهید استان در حوزه مسائل تبلیغی، ترویجی، فرهنگی و آموزشی اظهار کرد: موضوع اکران شهری تصاویر شهدا و ترویج این فرهنگ در سبک زندگی روزمره شهری، مطالبه ب‎حق و دغدغه شایسته‌ای است که شهرداری هم زیرساخت‌های اجرایی آن را در اختیار دارد. اصل بحث ناظر بر یک کار غیرممکن نیست و با اکران هوشمند و هدفمند آثار هنری در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، این معارف زمینه انتشار پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مدیریت هوشمند شهر، یکی از بستر‌هایی است که به‌طور ویژه در سال‌های اخیر موردتوجه شهرداری مشهد قرار داشته و بر همین اساس، اکنون این فرصت فراهم است تا ذیل هر بنر شهری از تصویر یک شهید، کیوآر کد ویژه‌ای هم درج شود تا زائران و مجاوران بتوانند با اسکن آن به گنجینه جذاب اسناد و اطلاعات دراین‌باره دسترسی داشته باشند.

قلندرشریف با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰۰ یادواره شهدا با محوریت زیرساخت‌های شهرداری در دو سال گذشته خاطرنشان کرد: تشریک مساعی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، موضوعی نیست که انحصار در امسال و سال گذشته داشته باشد. مدت‌هاست که مدیریت شهری در تلاش برای نهادینه کردن این معارف، همه زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی خود را در خدمت این هدف قرار داده است و این روند تا آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به‌زودی ورودی شهر مشهد از سه‌راه فردوسی سروسامان ویژه‌ای خواهد گرفت تا هرکس وارد این شهر می‌شود، بداند که قرار است پا به شهر شهادت بگذارد و امام رئوف (ع) از او میزبانی خواهد کرد.

مشهد، شهر ۸۰۰۰ شهید مجاهد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی هم با اشاره به موضوعات قابل تعامل شهری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: مشهدالرضا بیش از هشت هزار شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است و این شمار به معنای هشت هزار سبک زندگی سعادتمندانه است که می‌تواند در سرفصل‌های مختلف همچون احترام به والدین، تربیت فرزند، توجه به نماز اول وقت و اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مرجع نظر مردم و جوانان باشد.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری زیرساخت‌هایی دارد که شهروندان شاید حتی زمان انتظار خود را در آن سپری می‌کنند، اما همین زمان، فرصت مغتنمی است که یک کار فرهنگی صورت بگیرد و با انتشار حتی یک جمله یا کلام، شاید سبک زندگی افراد تغییر پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->